Irriterande...

Skulle på ett möte med jobbet... Har donat klar me allt i snabb takt på morgonen så jag skulle slippa stressa... Klätt på mig, plattat håret och donat.. Så ringer min chef nu och säger att mötet är inställt! Störande som tusan alltså.. Nåja, tur iaf att jag inte hann åka dit, det hade vart drygt...

Hade tänkt städa idag, men har inte orkat.. Tänkte att jag skulle ta det lungt innan mötet och bara slappa på min första lediga dag... Men sak samma, kommer ju en dag imorrn oxå!

Imorrn ska jag på lönemöte 18:30 - 20.30.. Drygt att dom sätter in möten så sent, hade hellre viljat ha det på dagen..

Ååå längar till nästa avsnitt av True Blood kommer ut!! Har nästan fått abstinens efter den, var fan länge sen man hade sett klart hela 2a säsongen...

På torsdag ska jag ta influensavaccinationen... Läste alla biverkningar, så vart helt skärrad.. Började nästan tveka om jag skulle ta det, men jag är ju i riskzonen eftersom jag har astma så måste ju ta det iaf...
Bara hålla tummarna att man inte får nått av detta:




Mycket vanliga biverkningar
(kan inträffa vid fler än 1 av 10 vaccindoser):
• Lokala reaktioner vid instickstället som smärta, rodnad, svullnad eller förhårdnad.
• Influensaliknande symtom som huvudvärk, trötthet, feber, muskel- och ledvärk något dygn
efter injektionen.


Vanliga
(kan inträffa vid upp till 1 av 10 vaccindoser):
• Värmekänsla, klåda eller blåmärke vid injektionsstället.
• Svettning, frossa, svullna körtlar på halsen, i armhålan eller ljumsken.


Mindre vanliga
(kan inträffa vid upp till 1 av 100 vaccindoser):
• Stickningar eller domningar i händer eller fötter, sömnighet, yrsel, diarré, kräkningar, magont,
klåda, utslag, sömnlöshet.
Ovan nämnda reaktioner försvinner vanligen inom 1-2 dagar utan behandling.


Svåra biverkningar
som till exempel allergiska reaktioner kan förekomma i anslutning till vaccination.
I sällsynta fall kan dessa leda till chock. Vaccinatörerna är medvetna om denna risk och
har akut behandling tillgänglig för sådana tillfällen.




Tror jag ska äta lite frukost/lunch nu... Har helt glömt bort att äta kom jag på nu när det knorrade till lite.. =) Uppdaterar väl nån annan dag igen.. Ska försöka bli bättre på att uppdatera, men ibland så har man inget vettigt att skriva om eller så orkar man helt enkelt inte skriva nått alls...

Kommentarer
Postat av: Tessi

Kul om de blir massjukskrivningar nu när alla ska ta vaccinet och om alla får biverkningar :)

2009-10-19 @ 22:20:37
Postat av: Stina

Haha precis... Alla kommunanställda blir sjuka samtidigt =D

2009-10-19 @ 22:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback