Tillbaka igen....

Jaha, då satt man här vid datan igen... Klockan är strax efter 01.00 och jag är inte det minsta trött ännu! Steg upp före 9 imorse, så borde ju snart känna av liiite trötthet iaf...

Hjärtat far iväg på lördag morgon och blir borta ända till måndag, och med sig upp har han sin nya bil.... Tänkte att jag skulle ha det jääkligt tomt och tråkigt men ska tillbringa helgen me min bästaste!
Äta gott, kanske hyra en film och bara ha roligt! Alltid lika roligt me våra sova-över-helger =)

Har inte gjort så mycket i veckan.. Gjort lite måsten och sånt man alltid har att göra när man är ledig... Läängtar som tusan nu tills hjärtat har fått hem bilen och vi kan boka tid tills vi får repningen av lägenheten!
Ska bli så skönt att få allt fixat, känns nästan overkligt... Har aldrig trivts med dom tapeter vi har nu.. Vem tusan sätter blåa tapeter i ett vardagsrum tex?!  Nä nu ska det bli snyggt... Nån som har bra ideer vad man ska ha för färger i alla rum får gärna lämna en kommentar... =)   Kök, Hall, Sovrum, TV-rum och toa ska bli omgjort så måste ha bra fantasi att komma på hur man vill ha, så bra om andra kan komma me råd =)

Gjorde en ny blogg-design åt Lotta idag.. Konstigt hur jag kan ha fantasi nog att göra en bra design åt henne när jag inte kommer på nått till min egen blogg.... Har vart väldigt trist och tråkig länge nu... Snart kanske fantasin kommer flödande igen, bara hålla tummarna =)

Kollade Scarred som var på MTV idag, var marathon så det var 3-4 avsnitt i rad... Usch! Fy! Blä! är väl allt man kan säga om det... Folk som gör sig illa som har filmat olyckan... Vissa bröt ben som stod åt motsatta håll, 1 kille hade fått ansiktet uppskrapat, 1 vart typ blind av att han fick en skatebord i ögat efter ett trix som inte gick vägen... Roligt att se men kröp i hela kroppen av vissa klipp...

Nää ska bege mig nu.. Smörja in mina händer och sätta på mina otroligt snygga bomullsvantar, zappa runt lite och kolla om det är nått sevärt på TV.. men tvivlar på att det är nått vettigt den här tiden...


Brist på annat..

Bara för att kunna skjuta upp dammsugning och vaskning en stund till, tänkte jag fylla i en sån här lista =)

En lista

Matvanor:
Bästa maträtt?
Tacos! Och typ allt me kyckling
Bästa dryck? Cola
Hat dryck och maträtt? Hmm... Koldolmar, öl
Bästa alkoholdryck? Cider måste jag väl svara här, enda med alkohol som är gott =)
Använder du smör på smörgås? Jepp, för torrt annars
Smågodis eller färdiga påsar? Smågodis
Favoritglass? Daimstrut.. 88an och Nogger är oxå bland favoriterna

Shoppingvanor:
Hur mycket shoppar du för varje månad?
Ibaldn inget, ibland nån hundring
Har du mer skor än kläder? Nej
Favoritplagg? Jeans och nån skön tröjja
Hatplagg? Hatar inte att ha på mig nått...
Arbete, utbildning: Jobbar som Personlig assistent, har gått gymnasium
Jobbar eller pluggar du? Jobbar
Vad vill du bli? Hade viljat jobba på förskola, men finns tyvärr inte jobb som det här...
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Ja
Är lönen viktigast? Nej, då hade man nog jobbat nånannanstans.. Man ska trivas, det är viktigast

Boende:
Lägenhet eller hus?
Lägenhet, en 2:a
Framtidsplaner med boende? Vet faktiskt inte.... Men säkert hus när man blir äldre
Litet eller jätte stort? Mittimellan... Inte för stort och inte för litet... lagomt =)
Drömboende? I ett fint hus där man trivs
Landet eller mitt i stan? Mitt i stan.. Kanske när man blir pensionär att man kan bo lite mer avsides...
Mysigt eller sterilt? Mysigt!

Lite allt möjligt:
Har du barn?
Nej
Är otrohet okej? Verkligen inte
Älskar du någon? Ja
Betyder familjen mycket för dig? Är väl klart dom gör
Är du lojal? Ja
Tycker du om att dricka dig full? Nej, dricker alltid med måtta
Hemmafest eller gå på krogen fest?? Hemmafest är alltid roligare, men ändå hamnar man på krogen sen =)

Nää ska väl ta mig ett ryck här och börja me städningen...


Natsudd...

Nattsudd som vanligt på lediga dagar.... Vet inte varför men tycker mycket bättre om kvällar/nätter är morgon/dag... Bättre om man hittat en andra hälft som inte var tvärtemot, hade kanske vart lite roligare än att alltid få sitta vaken själv på nätterna.. =)

Var på stan me Tessi, lunchade på Jeanette's.. Åt en ost/skinkmacka, var suupergott!

Annars har det inte hänt så mycket under dagen, bara slöat.. Tänkte städa men orkade inte, får vänta till imorgon istället... På onsdag har jag tvättstuga oxå, ska bli skönt att få det bortgjort, såå mycket tvätt...

Föressten, har inte lagt ut bilden på sushin vi åt i Umeå i somras! Första gången idag som jag fört över bilderna på telefonen till datan =) 
Dålig kvalitet på kortet, jag vet.. Men man ser ju iaf hur det ser ut så! =)

Är gott me sushi faktiskt.. Kanske inte att äta varje dag, men nångång ibland
Denna hette Nybörjarsushi, så vi körde me den eftersom vi alla är just det inom det området =) 


Har photoshopat några bilder på lite olikt folk idag.. Snott lite bilder från FB, men vill inte sätta upp dom på min PSblogg då jag vet att vissa inte tycker om att man trixar me foton av dom... Har slut på fantasi, så hittar inga bilder som är roliga att retuscera på google längre, så man tar vad man har =)
Just vissa är så roliga att retuscera.. Fixa smink, håret och ta bort "skönhetsfel" så som mörka ringar under ögonen, hyn och sånt... =)

Tror jag ska försöka hitta nån mer rolig bild på nån att trixa me innan läggdags!

Ledig!!

Yay då har man ledigvecka igen! Skööönt som tusan! =)
Jobbveckan har faktiskt gått rätt fort, känns inte alls som att jag jobbat 7 dagar... Men det har jag faktiskt gjort, så nu får man vara ledig... Har inte nått speciellt planerat faktiskt, förrutom att jag ska boka en tvättstugetid nån dag i veckan... Börjar vara inne på reservkläderna så dags för tvättning....


Såg en räv igår föressten! Den gick efter vägen vid OK i malmberget... Jättesöt var den, såg helt ren och fin ut... Alla andra djur man ser i naturen ser ju alltid så skabbiga ut, men inte denna =)
Kortet vart inte så väldigt bra, har såå dålig kamera i telefonen... Måste fan köpa en ny telefon som har bättre kamera! Den var jätte nära, men på kortet ser den ut att vara jättelångt ifrån.... Nåja, man ser ju iaf vad det är... =)

Ska fara på stan me Tessi strax, hon skulle börja bege sig hemmifrån sig strax.. Ska väl gå och platta håret och dra på mig lite kläder så jag är redo när hon kommer.. Kanske tom hinner kolla Våra Bästa År innan hon kommer, får se hur länge det tar....

Dagens frukost: Inget, har inte ens orkat göra kaffe...
Dagens klädsel: Jeans, tröjja 
Dagens smink: Mascara
Dagens frisyr: Utsläppt och rakt...
Dagens humör: Bra
Dagens bästa: Kommer nog bli staden me Tessi =)
Dagens sämsta: Hmm, för tidigt ännu för att veta det
Dagens låt: Ingen
Dagens lunch: Ev nått på Jeanette's....
Dagens middag: Tacos mest troligt
Dagens tv-tittande: Våra Bästa År, sen säkert nått ikväll...
Dagens läsning: NSD
Dagens dricka: Hmm.. Cola säkert =P
Dagens köp: Vet inte ännu...
Dagens träning: För tidigt på morgonen för sånt, men ska ju på stan.. Räknas det som lite träning iaf? =P
Dagens mående: Bra

Märkte att man kanske skulle fylla i den där på kvällen så man vet vad man gjort och så... =P 

Näää ska kila iväg och platta håret, sen dra på mig lite kläder!


Jobb...

Jaha, då var ledigveckan över igen.... Men har hunnit me massor så det känns skönt iaf =)
Måndag var jag hundvakt, tisdag hos mor och far och städa, onsdag frissa.. Idag utställning och byn!

Vart toooknöjd hos Nina! Vart brunhårig, ville egentligen ha en massa slingor, men Nina ville vänta med att sätta det eftersom jag nu gick från blond till brun.. Det bruna måste sätta sig på håret innan... Eller nått sånt =P  Så får mina slingor nästa gång jag går till tillbaka... Längar redan nu! =)   Färgade även ögonbrynen, vart jättebra det me, har tom fått komplimanger för det =D  Inte dåligt inte...
Roligt att testa lite nytt, man måste våga... Hade aldrig kunnat gå me samma hårfärg år ut och år in... Som de flesta faktiskt gör =P


Hann inte kolla Bobbys debut idag, utställningen gick sååå segt så hann fara till byn.. Vi hade bestämt att vi skulle äta surströmming till lunch, så var bara att dra.. Men roligt att fara dit och hälsa på, inte ofta man är där så...
Åsså fick vi min ääälskade kycklingwok till middag, inte dåligt det heller =)

Och nu har man 1 veckas jobb framför sig... Gud så drygt.. Kan man inte bli miljonär eller nått så man slipper jobba?! Hade njutit som aldrig förr....

Nää ska kila iväg!

Yay!

Frissatid imorrn kl 9!!! Tror aldrig det har vart mer välbehövligt alltså... Borde ha fixat håret för minst 1 månad sen... Utväxten ser förjävlig ut, samma sak me löshåret...
Nina kommer ha ett stort jobb framför sig imorrn, men vet ju att det blir bra så bara läängtar! Vill inte behöva gå med håret i en tofs längre, börjar bli väldigt tröttsamt och tråkigt.. =)
Men vet ännu inte om jag ska vara blond ännu eller testa nått nytt... Får se, har ju 1 dag på mig ännu så...

Vart en 10dagars penicillin kur föressten... Vaknade inatt av att jag hade tookont i magen, vet inte om det har att göra me penicillin eller inte... Läkarn sa att jag kan känna mig illamående eftersom jag ska äta 2 piller morgon och 2 på kvällen.... Vet inte vad jag fick för dunderkur, har för mig att det bara är 2 piller per dag... =P

Nää nu ringde pappa, ska bege mig!

Long time ago...

Länge sedan jag uppdatererade bloggen.... Har väl inte hänt så mycket värt att skriva om =)


Har just avslutat min jobbvecka, så nu har jag ledigvecka igen! Sköönt!
I lördags sov jag hos Lotta, hade lite filmmys me en bra film och godis =)  Var vaken lite väl för sent, tror vi kom i säng vid halv 2! Sen upp igen 06.20 och börja göra sig redo för jobbet...

Imorse vaknade jag, började fundera vad klockan var.. Kände att hjärtat inte låg kvar i sängen, vände mig om och såg att det var tomt här hemma... Flög upp ut sängen och såg att klockan var 8! Hade ställt klockan på 7.30 för att jag skulle ringa vårdcentralen tidigt... Har sovit me öronproppar för första gången på vääldigt länge, och glömde säga det åt hjärtat så han påminde mig inte att ta ut dom innan han for på jobbet imorse... Kollade på telefonen och såg att jag hade 3 missade samtal + ett meddelande... + att väckarn ringer några gånger innan den slår av helt... Men tur iaf att jag vaknade 8, så jag inte blåste på länge =)

Igår vart det True Blood maraton... Kollade de 5 avsnitten vi hade kvar på skivan... Spännande serie måste jag säga... Måste låna resten av Lotta, bara hon kollar upp vilka skivor dom är på... Tror inte jag vet nån annan som har såå många omärkta skivor =P Dom bara bränner ut det dom ska kolla, skriver inte på skiva vad det är... Så klart det är svårt sen att vete vad som är på varje skiva... =)

Idag ska jag förhoppningsvis till vårdcentralen... Dom ska ringa upp 10.20, så hoppas jag får en tid idag...
Har ju haft mitt jäkla eksem hur länge som helst nu så börjar bli lite smått less! Har även nu börjat få en massa andra utslag över armarna och benen, så känner mig inte allt för fräsh... Tror jag kommer få en penicillinkur, mamma sa att vi fick det ibland när vi var små när vi fick eksem som inte ville försvinna....

Har en överenergisk Bobby här nu... Förstår inte hur man kan vara så pigg på morgonen, borde fan vara förbjudet, både för människor och hundar.. =)
Nu har han iaf hittat lite ro, ligger i soffan och spanar....
Skulle egentligen ha han från imorse när Johan for på jobbet, men sa att jag lika gärna kunde ha han över natten så jag slapp gå upp före 6 av att johan lämnar han =)

Har vart jäkligt slö, för har ännu kvar mitt flickrum hos mamma och pappa.... Tänkte fara dit imorgon och börja städa ut.. Borde inte ta allt för länge, har inte så mycket grejjer där + att det mesta kommer nog slängas...

På onsdag har jag frissa!!!! Såå välbehövligt! Har inte vart hos frissan på år och dar känns det som... + nu att jag inte får bort mitt löshår som börjar se förjävligt ut... Ska bli så skönt att få bort löshåret och få det färgat.. Få se vad det blir för färg i håret.. Om man ska fortsätta som blond eller om man ska testa nått nytt....

Nää vart lite längre inlägg än vad jag trott... Ska bege mig till soffan där Bobby somnat, och kanske själv ta en liten blund... Första dagen på ledigveckan får man sova lite längre juh =)