Onsdag...

Idag är det dags att sätta fram julsakerna här hemma! Har tillbringat hela helgen fram till igår kväll hos Lotta, så har inte hunnit me det ännu... =) Måste bara ner till förrådet och hämta upp allt julpynt så ska jag börja sen.. Måste lokalisera vart jag satt julgardinerna oxå, hoppas jag hittar dom vart jag tror dom ska ligga... =)

Har vart på öppen lek med Vanessa och Lotta både måndag och tisdag... Tycker faktiskt det är roligt där, se alla småttingar busa och trivas! =) Var på Oscar och fikade bägge dagarna, följt av en stadsrunda... Hittade en massa fint till Vanessa igår, och som vanligt inget till mig själv! =P Var hos mamma på kvällen, fick med mig lite lussekatter hem, som var sviiingoda!

Sitter nu med 3dje koppen morgonkaffe och kollar Våra bästa år... Tänkte i nästa pause ska jag springa ner till fårrådet och hämta upp allt! Haha, börjar nästan ångra mig att jag satte ner det dit, drygt att gå utanför lägenheten för att hämta det.. Måste jag ju klä på mig i anständiga kläder =P Har på mig min rosa onepiece och vill inte gärna gå ut med den, inte ens bara ner för en trapp ifall nån skulle se mig och tro att jag är "en sån" som har på mig one-piece utanför hemmet... =P

På lördag blir det aitikfest.. Skum tid att börja kl 15 men jaja, man får ju mat iaf, förhoppningsvis =P

Nä, ska avrunda. Tjing!

Hmmm

Nattsuddar idag igen.. Tänkte försöka lägga mig tidigare idag, men har sån jäävla klåda på mina vader så jag håller på att avlida!!!!! Smort in dom som en tok hela dagen, men vill inte gå över.. Är inte eksem eller torrt, syns ingenting så förstår inte rikigt vad det är!!! Jobbigt som tusan iaf...

Har börjat bli förkyld oxå.. Snorat mig igenom hela dagen typ, inte roligt!

Ska och luncha imorrn me Lotta, om hon nu får ta sin lunch kl 12.. Håller tummarna för det eftersom det var tomt hus hos mamma, inge roligt att gå dit själv och sitta! Ok, får ju mat som är det huvudsakliga på lunchen, men såå tråkigt att sitta själv! Mamma skulle ta friskvård och mommo som vart där den senaste veckan har farit hem!

Nä, ska avrunda och kanske sticka lite till på min halsduk innan det är dags för sängen! =) Haha snart får jag inte plats med alla halsdukar, kanske måste börja rensa eller helt enkelt sluta sticka? Eller kanske lära mig sticka nått annat, typ mössor, vantar eller nått sånt... Hmm, kanske måste testa med nått sånt.. =)

Gonatt

Kanske...

Kanske borde tänkte på att gå och sova... Är alltid som ett lik på morgonen, piggnar till efter ett tag för att bli trött där vid 16 snåret för att sen helt plötsligt bli klarvaken och inte det minsta trött när man får gå och sova!! Konstigt det där, men tror många har så faktiskt! Jag tycker ju om att vara själv på kvällen... Dona i photoshop, läsa bloggar och bara kolla runt eller göra nått annat hemma! Kanske därför jag piggnar till, vet faktiskt inte...

Jobbvecka igen, tråååk! Men nästa ledigvecka är jag då heeelt ledig, har inte tagit nått extraskift och har faktiskt inte heller nån utbildning!! Har vart mycket sånt på sistone!

Vart hos mamma idag och ätit ärtsoppa och plättar, gott som vanligt!

Firade hjärtat igår, han vart ju hela 34 år! Hela dagen gick så fort, jobbade till 16, sen handla, hämta tårta, hem och äta och sen kom första besöket! Hann iaf varva ner på kvällen med ett avsnitt av Battlestar Galactica =)

Nä, ska ta och avrunda och hoppa ner i sängen.. Lär ju inte bli tröttare av att sitta här direkt! Gonatt

Jahapps...

Fick inte tvätta imorse, var nån där.. Så inväntar att klockan ska bli 1 så jag kan kila ner igen och kolla läget! Har iaf hunnit städa lite smått... Bärt ner 5(!!!) svarta sopsäckar med burkar och flaskor i förrådet... Stack i ögonen varje gång jag öppnade garderobsdörren, så tänkte att sätter jag dom i förrådet slipper jag se dom...

Åt en snabb lunch bestående av yoghurt, musli, russin och solrosfrön... Himla smaskigt, men hade viljat ha lite banan oxå men den slängde jag igår för den var lite väl för mosig för min smak =P

Blir att fara på bingo sen ikväll! Länge sen jag varit, inte en enda gång sen det vart på Nordan så sist måste ha varit på sista bilbingot som var! Hoppas min lycka har vänt, inte vunnit på typ hela sommaren!
Efter bingot ska jag fara till Lotta och spendera kvällen och natten... Känns tråkigt att Vanessa sover när jag kommer dit, för kommer ju först vid 10... =/ Men Jag och Lotta får väl roa varann =P

Nää, ska plocka lite till, sen bege mig mot tvättis!

Hmm..

Inge trött som vanligt... Tog en liten powernap efter middagen, var välbehövligt, men kanske dumt ändå då jag har nog svårt att somna på kvällarna!
Var me Lotta och Vanessa på öppen lek tidigare, och antar det var det som gjorde mig trött i huvudet, länge sen jag vilade på dagen sist!! Haha inte van vid så mycket barn och liv samtidigt =P
Strosade på stan, åt en så good laxmacka på oscar, lär ta den fler gånger! Köpte lite nya roliga nagellack på Kicks, tänkte pyssla med naglarna nu på kvällen, men fick besök så skippade det! Vill ju faktiskt kunna klappa hunden utan att kladda ner henne =)

Började kolla lite serier men hjärtat vart lite trött i ögat.. som vanligt, så slog av den och satte mig här!

Har ju vart och fixat håret sen sist oxå! Vart suupernöjd!! Vart en stor förändring, har ännu inte vant mig!! Men trivs jättebra! Var lite i valet och kvalet om lugg, men ångrar mig inte det minsta nu när det väl är gjort! Enda jobbiga är väl på morgonen när man vaknar och det är lite hur den vill.. Men tar ju snabbt att platta till den så! Snodde bilden som Nina tog när jag precis vart klar och satte även in den jag tog senare på kvällen bara för att se det från en annan vinkel... Kortet som är före är taget i Turkiet i slutet av september.. Nyaste kortet jag kunde hitta där man såg håret relativt bra iaf =P

Jobbar onsdag och torsdag nu i veckan... Känns inte roligt men kan ju pusta ut snart iaf, har ju bara dom här 2 extra dagarna varannan ledigvecka till i slutet av januari! Roligt att gå upp i tid, får ju lite mer pengar, men känns ändå jobbigt att vara uppbokat mitt i veckan...

Nä, ska väl börja bege mig mot sovrummet på en stund... Väckarn ringer 07.50 och då ska jag kila ner till tvättstugan och hoppas att det är ledigt!! Har 2 överfulla IKEApåsar + sängkläder och handdukar som står och väntar i hallen och vill bli tvättat... Håller tummar och tår att ingen är där så jag får tiden!!

Som vanligt...

Börjar bli rutin detta... Hjärtat somnar framför nån serie vi tittar, jag blir lite irriterad och slår av och går raka vägen till datan! Har försökt pyssla ihop en design åt Linda nu under dagen, har kommit en bit men det bråkar lite så får se hur det kommer bli! =P

Har tillbringat hela gårdagen med Lotta och Vanessa! Roligt som alltid.. =) Var förbi Sofie oxå en sväng och kollade på lilla Saga, helt otroooligt söt! Var lite hispig att hålla henne, men fick inget val utan Sofie satte henne bara i mina armar! Haha, hon kanske inte insåg att det faktiskt är 10 månader sen Vanessa var bebis och inte ens hon var så liten! Kommer ihåg när jag hälsade på Nina när Mario var såå liten och jag var sååå rädd att hålla han! Trodde han skulle gå sönder om jag tog i han, men man inser ju faktiskt sen att fast dom ser ut som små sköra dockor så håller dom faktiskt! =)

Ska vara barnvakt åt Jesper och Maja under dagen på fredag! Så sover hos mamma imorrn natt, Linda kommer dit med barnen, vågar inte vara hos henne då jag fick astma sist när jag var där fast jag tagit allergitablett! Liiite att utmana ödet =P

Har fixat julklapp åt Vanessa och Maja förra veckan, så har bara kvar åt Jesper nu! Skönt att sen ha det "bortgjort".. Tycker verkligen inte om att köpa julklappar, så skönt att man bara behöver köpa åt 3! Och då är det 3 barn, som det iaf går att hitta nått som dom vill ha och inte behöva gå runt och gissa och stressa upp sig!!

Ska väl gå och krama kudden om ett tag.... Har lite huvudvärk, säkert för att jag suttit vid datorn rätt mycket idag! Har tid hos Nina på onsdag efter jobbet, längtar som en tooook! Äntligen kommer man se ut som folk i skallen igen! =P

Nä, ska kila! Gonatt!

Måndag.. Eller?

Eftersom jag inte gått å lagt mig ännu räknar jag det faktiskt som måndag ännu... =P

Dagen har gått jäääkligt fort! Var på mitt möte 9-11, enda som jag tyckte var positivt där var väl fruktstunden efter halva tiden hade gått.. Har verkligen inte ro i kroppen att sitta still i 2 timmar och lyssna på samma kvinna som pratar, hur intressant/bra det än hade varit!

Efter det vart det att gå förbi pappa en sväng, var förbi Vetehatten oxå och köpte med mig lite fika dit =)
Sen vart det lunch hos Mamma, tacopaj! Har varit sååå negativ till alla olika pajer, men tänkte jag skulle ge den en chans för kommer inte ens ihåg om jag någonsin smakat!! Och gott var det, herregud vad jag gått miste om! =P

Sen mötte jag upp Lotta och satt å glodde medans hon fikade på Cafe oscar! Gick sen till Kicks, Lotta var tvungen att gå lite före jag vart klar för hon skulle jobba.. Slutsumman där gick på 650kr, tur man inte handlar där allt för ofta =P Men fick me mig massa smått och gott som jag behövde =)
Köpte även garn från hemslöjdsbodan så nu ska det börja stickas halsdukar igen... Har faktiskt saknat att sticka, tror det var förra vintern sist jag stickade! Kanske för att jag har ett XX antal halsdukar redan =P

Tänkte duscha nu på kvällen, men ångrade mig då klockan vart såå mycket... Inge kul att lägga sig med blött hår så det får vänta tills imorrn bitti faktiskt! Hade fan behövt klippa och färga håret oxå! Fan jättelänge sen sist... Kommer mest troligt bli brunett, och som vanligt funderar jag över pannlugg, men vet direkt att jag inte orkar hålla på å böka och platta den varenda dag så kommer nog skippa den, igen =P

Fastnade vid Photoshop där jag försöker pyssla ihop en ny bloggdesign åt Linda! Farligt att börja med sånt sent på kvällen, för vet att jag oftast fastnar vid det ett bra tag! Så nu har jag sparat det och får fortsätta en annan dag, för nu vart det fan sent så måste gå och lägga mig så jag inte sover bort hela dagen imorrn...
Godnatt!