Fredag...

Är fredag, och idag har jag tvättstuga... Usch va trist det känns, brukar inte alls kännas jobbigt.. Men nu känns det dryygt, för har så jäkla mycket tvätt.. Köpt 4st nya sängklädespack från Jysk, så ville ju tvätta allt innan man använder det... + vanlig tvätt, handdukar, gardiner.. Hujj, kommer nog ta ett tag.. Tur som fan att jag iaf kunde boka bägge tvättstugorna denna gång, annars hade det vart ännu drygare...

Jaha, igår då... For till mamma vid 10.30 eller så, började direkt med baket... Började med hällbröd, medans jag gräddade dom gjorde mamma tomtegröt som vi skulle äta till lunch... Gjorde sen lussekatter, och dom vart typ 10000ggr godare än dom jag gjorde själv förra året! Sen medans jag gräddade bröd åt morbrors tjejj, som kom lite senare för att baka, gjorde mamma kärleksmums!
Hade fullt ös där i köket när lillkusinen var där, nästan lite för livligt då man inte är van vid så livliga barn =)
Sen vid 17 var vi klar me allt, då var det bara att fixa till sig... Duscha, fixa hår, sminka sig..

Kom upp till Sporthallen vid 18.40, hängde av oss och hittade ett bord.. Synd att vi tog det bord som fick gå och hämta mat, var liiite snopet!! Typ 19.15 fick första bordet gå och hämta mat, medans vi i sista bordet fick lugna oss och vänta till nästan 20.30 innan vi hade hunnit hämta mat! Var fan dåligt att det skulle ta sån tid, men dom hade placerat buffébordet så skumt... Var ett långbord där folk gick till mitten av bordet, men där krockade det på varmrätterna, så folk från de 2 olika köerna var tvungen att vänta på varann där.... Hoppas dom lär sig till idag att det var dumt att bara ha 1 uppsättning av varmrätter på var sida av bordet, så det inte tar lika lång tid för dom ikväll.. Maten var inte särskilt god enligt mig, tyckte bara om en rensteksröra och nå kött! Var lite trist men, man kan ju inte tycka om allt... Vart senare än väntat, tror vi kom hem först vid 22.30.... Var lite underhållning där som vi stannade kvar för att titta på...

Nä, ska kolla klart Våra bästa år, sen invänta att Lotta ringer upp mig igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback