Turkiet!!!

Turkiet, here we come!!! Nu har resfebern kickat in, känner mig faktiskt jäävligt nervös!
Hatar att flyga har jag kommit fram till, men måste ju för att komma dit så bara bita ihop!
Har väntat på denna resa såå länge, så känns fan overkligt.. Kommer nog först kännas verkligt imorrn bitti när man lägger sig på en solstol och får känna värmen av sooolen!

Vaknade imorse av en pigg och glaad Vanessa.. Lotta hade vart vaken me henne en stund och hunnit ge henne mat och sånt innan hon satte ner Vanessa brevid mig i soffan där jag sov.. Måste säga, vaknar man av en sån söt filur med världens smile så är det omöjligt att inte piggna till.. =)

Lotta är nu ute me Bobby på morgonprommisen och ja tänkte bara uppdatera här en snabbis.. Kommer ju inte bli nå uppdateringar på 2 veckor så! Okey, kanske finns internet på hotellet, men inte direkt så man kommer sitta där mycket. kanske på kvällarna om man inte gör nått vettigt men lär nog ändå bli en rätt så datafri semester!

Nää, nu dona med det sista.. Vid 12 far vi mot Luleå. Man ska checka in senast 17.50 och är skönt att komma dit i tid och slippa stressa.. Hinna äta i lugn och ro, lämna in bagaget och hämta ut pengarna från Forex...

Nä, nu kom Lotta in igen så ska väl kila!!

Tisdag...

4 skift kvar sen dagen efter far vi!!!! Fyfan va skönt det kommer bli, har gått och längtat såå länge att det nästan känns overkligt nu! =) Börjar känna mer och mer resfeber, härligt men samtidigt jobbigt...

Har hunnit packa ner det mesta idag faktiskt... Började lite smått igår, men hann inte långt förren jag började städa på toan istället för att packa! Men nu är det fint på hyllan så jaja, gick väl bra så oxå =P Undra hur länge dom håller sig så här? kanske nu iaf 2 veckor tills jag kommer hem och börjar böka omkring där igen...







Enda jag har kvar att packa ner är saker jag ännu måste använda, lite hårgrejjer och sånt men det tar ju inte länge att rafsa ner det i väskan sen! Har iaf fått med mig det viktigaste som var mina astmamediciner och allergipiller!

Har söökt land och rike runt i heela våran lägenhet och även i våra 2 förråd efter en påse med min bikini! Men den verkar fan ha fått ben, för hittar inte den nånstans! Skumt måste jag säga.... Nåja, har med mig 2 nya så ska väl funka bra, bara lite irriterande när man vet att man har nått, men inte hittar det när man vill!

Och föressten, fan va svårt att packa kläder när man ska vara borta 2 veckor... Vill man ha olika kläder alla dagar måste man ju ta en enormt stor resväska... Och har man shorts/kjol räcker det att bara ta me en massa linnen/toppar, men man vill ju ändå ha lite att välja på... Jag har med både shorts, kjol, klänningar(!!) leggings och jeansleggings.. kanske överkurs men vafan, bättre att ha för mycket än för lite =P
Klänningarna kanske inte kommer användas, är ju inte direkt nått fan av det, men utomlands kan det faktiskt vara skönt!

Ska väl ta och avrunda och försöka mig på att gå till sängen och få en blund innan väckaren ringer..


Fredag...

Vaknade av mig själv kvart över 10, så hann precis slå igång Tvn så började våra bästa år! Vet inte varför, men har börjat slå av väckaren utan att ens komma ihåg att jag vaknat tidigare.. Tur iaf att jag inte blåser på halva dagen, hade vart jobbigt!

Har städat som en toook hela förmiddagen! Har hållt på från halv 12 till nu, brukar fan inte ta så länge, så kändes behövligt me en liten pause som jag tog nu! Dricker kaffe och kollar runt på nätet, samtidigt som jag poppar lite musik! Ska dra ner till förrådet på en stund, måste lokalisera min bikini som jag tror åkte ner dit när jag städa ur våran garderob..

Nä, ska dricka upp kaffet och sen dra iväg!


Torsdag...

Min första lediga dag på 10 dagar, var fan skönt! Hade planer att bara sitta hemma och slöa och inte göra nått! Men det sprack rätt fort... =P
For till Lotta på morgonen och sen gick vi å lunchade på Alla tiders, sen drog vi på stan! Hittade lite smått och gott och hann med alla mina ärenden jag hade inplanerat!
Måste fara till banken nästa vecka, tänkte växla in till Turkiska pengar så man slipper göra det på flygplatsen.. Lite bekvämare att ha det bortgjort! Hoppas det inte tar allt för länge bara för dom att få in pengarna, vet faktiskt inte om dom har nån utländsk valuta på banken eller hur det går till...?!

Imorrn ska jag storstäda här hemma!!! Ser ut som att nån slängt in en bomb i vårat Tv-rum typ..! Och köket är fan inte vackert det heller.. Grejjer och disk överallt! Usch va trist, men måste ju göras... Och bättre att göra det imorrn istället för att skjuta upp det till helgen får då vet jag att det inte blir gjort alls =P

Tog en vila på dagen på cirkus 3 timmar, så lär nog inte vara lätt att somna ikväll! Tycker egentligen inte om att vila på dagen, men var fan helt slut! Kollade TV åsså kände jag hur ögonlocken vart tyngre och tyngre, så tog av mig glasögonen, sänkte volymen och somnade på typ... 3 sekunder kanske! Skönt som tusan!
Tar fan på krafterna att jobba i 10 dagar och sen på första lediga dagen oxå stiga upp tidigt och dra iväg för en dag på stan! =) Var ju värt det såklart, men kanske borde ha sovit liite längre idag iaf!

Ska kika runt lite på olika bloggar och sånt och sen ska jag försöka gå å sova!


Måndag!

Brukar alltid tycka om måndagarna efter jobbveckorna, men inte just denna vecka eftersom jag jobbar även idag... Har ett kortskift, jobbar bara 15-20 så fick ju sovmorgon iaf så det var uppskattat som tuuusan!
Vet inte varför men har börjar få sömnproblem.. Hur trött jag än är kan jag fan inte sova!?! Är det inte för varm eller för kallt så är det skuggor i rummet eller nått äckligt ljud så man måste öppna ögonen för att kolla om det verkligen inte är nått där! Trodde man inte skulle vara mörk/spök rädd när man blev vuxen men märker ju nu att det inte stämmer för 5 öre.. Blir fan bara mer och mer hispig ju äldre jag blir!

Ska fara till Lotta idag efter jobbet... Kommer säkert glo nån film skulle jag tro! Sover där, kändes lika bra då jag börjar nästa skift 7.30 på tisdag.. Och då jobbar jag till 20... usch, kommer kännas drygt med ett sånt långt skift!

Om 13 dagar far vi!!!!! Satan vad jag längtar, ska bli såååå skönt att komma bort från stan ett tag och bara få ligga och lata sig i en solstol! Måste boka tvättstuga före så jag hinner tvätta lite kläder som ska tas med, och även komma ihåg att inhandla lite alvedon, solskydd och såna där nödvändigheter!

Nä, ska kolla runt på lite bloggar nu och sen börja bege mig till bussen!


Torsdag...

Jaha, då har ännu en dag flygit förbi! Denna vecka har gått så sjukt fort! Kanske för att jag har gjort saker varje dag, har inte bara åkt hem efter jobbet och inte gjort nått... Varit på APT, sovit hos Lotta, varit på bingo... Och en dag hade jag å hjärtat filmkväll! Kollade Thor och nån anna film som jag inte ens kommer ihåg namnet på... Thor var bra, den andra inte så inte förvånad att jag inte kommer ihåg namnet =P

Jobbar ännu 6 dagar till innan jag är ledig.. Liiiite ångest nu att jag tackade ja till extra jobb, känns fan jobbigt just nu! Vill soooova läänge imorrn typ, inte vänta 6 dagar för det... Ok, måndag får jag sova ut, har eftermiddag då, men ändå inte samma sak som att vara ledig direkt!

Börjar få lite Vanessa abstinens nu, så måste fara dit inom en snar framtid! Kanske ihelgen då jag har 1½ timmes lunch? Få se vad Lotta ska pyssla me ihelgen =) Mamma jobbar ju oxå helgen och är ju så trist att sitta själv på lunch! Jag har ju så tidig lunch på helgen, 09.30-11.00....

Började kolla nån film nu på kvällen, kollade halva sen somnade min karl i soffan.. Som vanligt.. =P Blir väl att kolla klart den imorrn eller under helgen =)

Nä ska avrunda nu, Gonatt!