Annorlunda....

Tog en liiten pause i mitt garderobs städande.... Kände att jag var förtjänt av det faktiskt =)   Har rensat ut 3 påsar me kläder + en papppåse oxå.... Så var lite mycket onödigt jag hade samlat på mig... Hitta massa kläder jag hade på mig när jag gick typ på gymnasiet, så var rätt länge sen jag rensade garderoben.. När jag flyttade in me pojkvännen måste jag ha packat ner en massa kläder bara för att, för vet att jag inte använt vissa kläder på minst 6 år =P

Började kolla på lite kort jag har på datan... helvete va jag har ändrat hår hela tiden... Lite kort så ni får se =)

          2008-01-22                        2008-04-18                 2009-03-10                   2009-05-07


Var lite annorlunda färger, fast det som var lite utstickande var ju när jag var jääätte mörkhårig.. Kommer fan inte ihåg att jag haft så mörkt.. Såg lite blek ut, men tyckte ändå jag passade i det... Man är ju blek iaf så =P
Nästa gång jag är hos frissan ska jag ändra hårfärg, lite less på att vara blond/lila nu... Ombyte förnöjer, och det stämmer faktiskt bra.. Man måste få se lite annorlunda ut ibland...

Nääää ska kila tillbaka till garderoben och ta sista rycket, sen hoppa in i duschen!

Ledigvecka.. (?)

Har ledigvecka nu, men har haft måsten som vanligt....
I måndags jobbade jag ett skift för att min kollega behövde vara ledig, och igår hade jag tävttstuga kl 7... Så har blitt tidiga mornar 9 dar i sträck! Satan så trött jag har vart alltså
Städat hela lägenheten nyss, så det är städat och fint nu! Var fan på tiden måste jag säga =)   Men nu känns det skönt att allt är avklarat så man för njuta av ledigheten...
Har även rensat byrån där vi har kläder, men har 1 låda kvar när jag lessnade....

Imorrn tänkte jag att jag skulle städa och rensa i min garderob.. Men det kommer bli rätt roligt, se vad man har för skrot =P Började tänka att det är lite orättvist för mig och hjärtat... Han har 2 lådor, jag har 3, han har typ 20% av platsen i våran "walk-in closet"... Så tänkte jag ska fixa lite mer plats åt han + rensa sånt man inte använder....
Har liiite svårt för att slänga men tror nog jag kommer slänga rätt mycket... Mycket kläder där jag inte använt på länge, så är lika bra att slänga...

Nää ska kila iväg, kanske rensa klart byrån så är iaf det gjort!



Tredje dagen....

Blir tredje dagen jag jobbar nu efter semestern... Man kommer igång rätt fort nu faktiskt, hade trott jag skulle vara som en zombie denna vecka, men har gått bra...
Roligt iaf när man får en fikakompis på lunchrasten som igår... Dagen går som liite snabbare när man får komma ivåg och prata om annat en stund....

Nästa vecka har jag några måsten att göra, men annars blir det rätt lungt... Hopoas att det är fint väder så man kan få sig liite färg... Tror aldrig jag har vart så här blek på sommaren alltså, men har ju inte vart desto finare väder... Ååå hade viljat fara utomlands! Hade fan inte suttit helt fel.

Har börjat kolla Arkiv X, har sett ca: 10 avsnitt de senaste dagarna, har kvar halva säsong 2 och sen hela säsong 3.. Ska bli roligt =) Kollade runt på olika sidor på nätet vad det skulle kosta att köpa samlarboxen me alla 9 säsonger... Och det billiga svaret vart: 2000:-!!! Herregud alltså, dom måste ju tro att folk är tokiga som sätter såna priser på det... Okey att det är 9 säsonger, men ändå.... Var lite väl överpris tyckte jag...



Nää måste kila! Vill inte missa bussen, hade vart liiite jobbigt! =)

Semestern slut...

Jaha, då var semestern slut och det är dags att börja jobba igen.... Känns såå drygt och jobbigt alltså, men har man vart ledig 5 veckor så har man hunnit börja njuta av ledigheten... Nåja, brukar inte ta allt för länge innan man är sig själv igen, som är van att jobba.. Var vaken till 2 igår ikväll, så har bara sovit typ 4 timmar inatt, så lär nog vara ganska slut ikväll skulle jag tro... Vi fastnade att kolla Arkiv X som vi
fick låna av syster...

Sov hos Lotta ihelgen, fredag till lördag! Kollade film och pratade, hade lika trevligt som alltid när vi har våra tillsammans-dagar =)  Hade även besök på fredagsförmiddagen, ringde hit syster så Bobby fick träffa en brutta =P















Dom busade för fulla muggar, trots att Kira var lite svår ibland... Mycket skällningar och morrningar ibland när Bobby vart lite för närgången =P  Men annars gick det bra och dom fick sig en rejäl busning... =)

Näää ska börja packa grejjerna, måste börja gå till bussen om typ 8minuter eller så....

Jepp Jepp

Hade egentligen tänkt fara till byn idag, men ändrade mig i sista sekunden imorse... Hjärtat ska ju dona me bilen hela dagen + även imorrn, så tänkte att jag får aptråkigt att sitta där och glo... Okey om det var mitt i stan, då hade man ju kunnat sitta ute och sola hela dagen, men eftersom det är i byn är det såå mycket djur... Getingar, Bronsar, myggor, myror och trollsländor.. Så hade blitt tokig att sitta där och vifta en längre tid.... Var ovanligt mycket djur igår när vi var där igår, jag var faktiskt inte den enda som klagade och det är inte ofta det inträffar =)

Kommer bli att vara ensam hemma tills imorrn, tror jag ska fara iväg till mor och far sen och tigga mat... Annars lär jag svälta mig själv till imorrn, finns fan inget tråkigare än att laga/äta mat själv....

Nää ska gå och kika Våra bästa År som börjar om nån minut!

Donar...

Försöker knåpa ihop en ny layout till bloggen, men fantasin är fan inte den bästa just nu.... Så denna får duga ett tag framöver tror jag, om jag inte får ett fantasiryck snart =)

Ska fara till byn imorrn, hjärtat ska dona klart me bilen så ska vi sen dra ut och fiska! Hoppas min fiskelycka är bättre denna gång, för sist fick jag bara 1 abborre som var såå liten att jag kastade tillbaka den...
Ska ju och fiska till Ängesån så har vi tur får vi oss en lax, kanske inte stor chans men =P

Borde egentligen försöka sova nu, men är som vanligt inge trött.....
Men ska väl börja avrunda me datan iaf, ska bara kika om det är nått man kan dumglo på TV:n så man blir lite sömnig...

Gonatt och sov gott allihopa!

Regn och rusk...

Vaknade fan just efter 7 idag! Var trött men lyckades trots allt pallra mig upp från sängen iaf =) Såå skönt att gå upp tidigt, dagarna blir så långa, så känns bra speciellt nu när det bara är nästa vecka kvar av semestern...

Putsade alla fönster igår... Tog faktiskt jättefort, vet inte rikigt varför man alltid ska skjuta upp det... Kanske för att det inte är allt för roligt men vafan, nu är det gjort iaf!

Syster kom förbi idag me glasen jag beställt av henne från Ikea! Fick även hennes servis hon köpte som hon skulle ha hem till sig, men insåg att den bara ligger i hennes lägenhet och ruttnar dit =P  Yay!! Tur man har världens bästaste syster =) Här är bilder på grejjerna...












Köpte 2 set av glasen, var 2 av samma i varje kartong så vart 12 glas... I servisen var det 8st av allt, dvs Mattallrik. djuptallrik och assiett... och slutligen 5 st svart prickiga skålar! =)

Imorrn är det 50års fest som gäller... Ska dit kl 17 så har ju hela dagen på sig att förbereda sig så man slipper stressa =) Men vet att jag iaf kommer dra på det till sista minutrarna... Brukar alltid bli så.. Tex om man ska fara ut en helg, har vart ledig, likförbannad börjar man dusha och sånt sviinsent så man måste stressa på slutet för att hinna allt man ska göra innan man ska dra sig iväg... Man tycker jag borde lära mig, men inte =P

Har börjat fundera om jag ska sätta om löshåret snart eller om jag ska ta bort det helt.. Känns som att det sliter jävligt mycket på mitt vanliga hår, blivit tover vart löshåret växt ut.. Alltså "tofsen" av nytt hår som växt ut och vart silikonet sitter.. Eller vad det är, men gissar iaf på nått silikon eller likande =) Är så tovig, så kan knappt dra fingrarna genom håret... Men tycker ju om att vara långhårig... Men får se sen när jag tar bort det hur mitt hår ser ut... Är det inte så slitet så tor jag faktiskt att jag sätter om det igen =)

Näää vart lite längre än väntat detta inlägg, ska väl avrunda.. Ska plocka ut ut min nya diskmaskin och slänga på en ny laddning.. Vart mycket att diska när Lotta kom me grejjerna =)


Hemma igen....

Jaha, då var man hemma igen....

Har haft en jätteskön vecka i Umeå iaf... Vart mycket strosande på stan, lite shopping sitter aldrig fel.. =)  Men kände mig dock lite stressad i varje klädaffär jag gick in i när grabbarna fick stå och vänta, så köpte inga kläder! Tyckte att jag inte hittade nått, men kanske inte så konstigt när jag ögnade igenom allt bara och gick ut igen typ.. Nåja, sak samma, fick ju me mig lite andra grejjer så.... Köpte The Sims 3 och Zoo Tycoon Ultimate Collection!
Har tillbringat ett bra tag att försöka få Sims att funka, ringt 2ggr till kundtjänst och funkar inte ännu.... Börjar faktiskt förstår nu varför man laddar ner spel... Då behöver man iaf inte bli irriterad om det inte funkar....

Började iaf fara hem från Umeå i lördags, vart så sent, så vi sov över i Pallo... Sparade man iaf 40mins åktid =)

Börjar redan sakna Umeå.. Så mysigt att vara borta... Luncha ute varenda dag, strosa runt på affärer, lite nytt att se... Man borde fan ha semester oftare så man kan fara bort och få lite miljöombyte.. Det behövs fan!

Har börjat bli så allergisk... Mina allergitabletter vill inte hjälpa längre.... Täppt i näsan har jag vart sen i torsdags typ och astma har jag haft lika länge.... Tagit min astmamedicin me jämna mellanrum.... Det lättar just när jag tar en dos, men känns som hela tiden tungt att andas... Måste gå till läkarn om det inte känns bättre tills imorrn, kanske inte är så bra att gå runt och inte kunna andas direkt....

Var till päronen igår och fikade, pappa fyllde år, sedan fick vi me oss besök hem som ville kolla på Triopsarna =)

Nu till helgen är det 50års fest! Ska bli roligt..... Hade viljat köpa nått snyggt att ha på mig, men tvivlar på att jag hittar nått på stan... Var ju på stan bara för nån vecka sen, och var inget jag ville ha då så.... Men får se, kanske går och kikar en sväng, kan ju hända att dom fått in nå nya grejjer =)

Ska fara och fiska nåndag oxå... Har ju bara vart och fiskat 1 gång, då fick jag upp en liiiiten abborre som jag slängde tillbaka... Ingen idé att spara såna små, blir ju inget av dom...

Ska försöka gå upp tidigt imorrn.. Hade planer på att putsa fönsterna... Dom har ju lovat dåligt väder, så lika bra att passa på me tråkigheter då... Ska även på förmiddagen fara och köpa en ny diskmaskin! Har hittat en ny på Elon som var rätt billig och lagom stor.... Ska bli skönt att slippa diska i fortsättningen!
Ska oxå förbi Jysk och kolla på en gardinstång + om dom har nå snygga sommargardiner! Och känner jag oss rätt så blir det säkert att luncha ute oxå... Kanske på Thai men får se vad vi är sugna på =)

Nä, nu måste jag fan gå och sova!