Ledigvecka!!

Första dagen på ledigveckan.. Vad gör man då? I mitt fall vart det att stiga upp 06.10 för att hinna få skjuts ner till tvättstugan! Hade så enormt mycket tvätt, tyckte allt var där, men tji fick jag alltså.. Vart "bara" 3 maskiner... Brukar ju ibland få använda alla 5... Undra om det verkligen brukar vara mer tvätt annars, eller om jag har blivit som en tant och tvättar vissa saker separat eller nått =P

Var hos kusinen Josefin igår och firade henne, hon fyllde 15 år! Var trevligt, inte ofta man är där direkt!

Blir att fara till Lotta sen, men har inte bestämt mig när ännu.. Har APT 18:30, så vet inte om jag ska fara direkt dit eller fara till Lotta före... Men har ju ett gäng timmar på mig att bestämma mig =)

Fick lite smärre panik i tvättstugan föressten.... Centrifug-locket gick inte upp när programmet var klart! Den slutade snurra så gick dit för att ta ut kläderna, men då startade som programmet om igen.. Hel skumt! Stod där och tryckte och bökade ett tag, sen kom vaktmästaren precis in!! Så han fick hjälpa mig... Han visste inte rikigt hur han hade gjort, men gjorde inte mig nått för jag hade ju fått ut min tvätt iaf =P
Man är inte teknisk annars, så fan när sånt där börjat tjorva! Finns ju som tur är bara 1 knapp där på, men ändå!

Nä, ska plocka lite i köket nu och sen packa alla glasflaskor som jag tar med när jag går till tvättstugan...
Skönt att vi äntligen har fått glasåtervinning hit, inte för att jag är ett fan av att sopsortera, men tycker just papper/kartong och glas kan man faktiskt göra det me! Hade aldrig orkat vara så seriös att spara varenda konservburk, mjölkförpackingar och plastförpackingar, men det lilla jag gör är ju bättre än inget =)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag sorterar inget alls.. Enda jag gör för miljön är väl att panta burkar :D



Kom föööre!!! :D

2011-04-04 @ 12:52:47
URL: http://lotttablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback